Around the web


Срещу стената


4 май 2007 текст Анелия Александрова, снимки Илиян Ружин
Nast, Nassimo, Настера или Napalm Graffix са многото имена на един от най-сръчните с флакона графици по нашите земи. Винаги си крие лицето, виждате и на снимката?– не че прави нещо лошо, но за всеки случай. Иначе рисунките му на паметника пред НДК, някъде по подлезите, строежите и фасадите отдавна са по-шарената и красива страна на градския ни пейзаж. За феновете на стрийт арта голямата новина е, че вече е факт и първата бг книга с графити, познайте кой пак е виновен.

Защо толкова рано искаше да се видим, закъде бързаш?
Бързам за работа. Тъкмо ми се обадиха да изрисувам една стая, в частен дом.

А, значи се занимаваш и с такива неща, какво по-точно?
Правя всякакви графични дизайни, плакати, флаери, стикери, интериори. Ей такива неща, свързани с изобразяване. А сега ми дават зор съответно, защото закъснявам.

А приемаш ли много такива поръчки? И въобще от хора, които не познаваш?
Естествено.

Как се прави връзката с теб за нещо такова?
Ами на 
сайта ми има контактите, могат да ми пишат имейл.

Защо имаш толкова много имена?
Като си стоя ей така и нямам какво да правя, си измислям ново име. Понякога ми омръзват буквите и си добавям, не е свързано с различни проекти или нещо такова.

А как ти е истинското име?
Станислав. Но ми викат Наско.

Доволен ли си от Time To Create, събитието в събота пред НДК, на което освен всичко твоето NTN crew изрисува и три 3D пуми?
Беше голяма лудница, от себе си съм горе-долу доволен, не чак толкова. Защото беше голямо напрежение. Като събитие имаше смисъл, бая народ се събра. То това е идеята на рисуването?– отвсякъде да си обграден от хора.

Трудно ли се правят 3D графити?
Ами на всички сега ни беше за първи път и не е лесно. Защото обикновено се работи върху една равнина.

Кажи какво има в книгата ти Napalm Graffix, първата с графити у нас, която тъкмо издадоха списание 1?
Вътре има от всичките ми работи?– графити, илюстрации, стени, платна, влакове. Всички неща са мои, някои са правени заедно с други. Има и хора извън крюто. Всъщност ние останахме по-малко хора. Всеки почна някаква работа и по-сериозен начин на живот?– с мисъл за утрешния ден. Като си на заплата, според мен е по-лесно. И останаха много малко, които се издържат само с това. Не искам да упреквам другите, но е така.

Много често пътуваш навън, какви са тенденциите в твоето изкуство по света?
Има малко връщане, повечето хора рисуват олд скул. Ползват се повече бебешки букви в стил от едно време, от началото, по-шарени. Като щрих се правят по-обикновени и елементарни неща. Но пък има и други, които дърпат много напред, развиват се. На мен лично тенденцията, в която музиката става повече поп, или, общо казано, хората се връщат назад към познатите неща, ми е малко упадъчна.

Какво ново влиза и може да се направи в графити изкуството?
Абсолютно всичко, могат да се ползват всякакви материали. Не е нужно да се използва само спрей или акрилна боя, може и с пластични материали. Рисува се върху платна, дървета, върху каквото искаш.

Ти какво най-шантаво нещо си правил?
Една склуптура от флакони и тел, гипс, валяци и още неща. Но не може да се види, в частна собственост?е.

А къде другаде можем да видим твои работи? 
Чакай да се сетя... В малката галерия 
Toba&Co в Двореца имаме бая картини. Иначе повече по строежи, такива места. А, на кортовете в Студентски град също. Не мога да кажа всички и точно къде са, но се виждат, като минеш оттам.

Как да познаем стила ти?
Аз се подписвам.

Има ли някакво много яко място, където искаш да си оставиш подписа, разрешено или не?
Не съм се замислял.

Помисли де, само не казвай Парламента.
Не, не. Искам да си оставя подписа и въобще да рисувам до някой от гигантите при графитите, които за мен са Os Gemeos, Daim, Satone, Loomit, Obey Giant.

Какво най-много те дразни в градската среда тук?
Глупавата игра на пишлеметата, които, като не харесват някой от драскачите примерно, и правят някакви глупости отгоре върху рисунките. От това няма никакъв смисъл, грозна работа е и няма защо да занимаваме страничния наблюдател с тях.

А куките гонят ли ви?
Да, ако го правим нелегално и на някакви гадни места.

Трябва ли да има повече разрешени места за графити?
Няма да е лошо от общината да разрешат 10-20 места, 100% ще стане по-красиво. Иначе какво?– бомби за по десет минути, набързо направени, просто за да си оставиш името.

Ново участие задава ли се?
Сега ще ходим да рисуваме в Гърция, на един фест, който се провежда от 4-5 години на различни места по света и този път е там. Казва се 
Meeting of Styles и е на 11-12 май.

No comments:

Post a Comment